Sprytniejszy. Szybszy. Mocniejszy. Całkowicie nowy Brain. Zwieńczenie dwudziestu lat pracy naszego działu badań i rozwoju i ponad 100 podiów Pucharu Świata – nowy Brain jest najwytrzymalszym i najefektywniejszym w historii. Brain myśli za Ciebie – utwardza zawieszenie na równej drodze, ale aktywuje je natychmiast po wjechaniu w wyboisty teren.
Korzenie Brain.
W roku 2002 zrewolucjonizowaliśmy zawieszenie rowerowe pokazując pierwszy „myślący” amortyzator. Trudno sobie wyobrazić najbardziej utytułowane rowery XC z pełną amortyzacją bez technologii Brain. Choć jest rozwijana od dwóch dziesięcioleci, najnowsze wcielenie Brain podnosi poprzeczkę naprawdę wysoko i wyznacza całkowicie nowe standardy efektywności pedałowania i natychmiastowego, automatycznego dostosowania zawieszenia do warunków terenowych.
Brain wie.
Technologia Brain w widelcach Epic odróżnia siłę pochodzącą z nacisku na pedały od wstrząsów wywołanych nierównościami terenu. Utwardza zawieszenie na płaskiej nawierzchni, ale w pełni je aktywuje po wjechaniu w teren. Nowy Epic dostał najsprytniejszy Brain w historii, który w pozycji sztywnej jest jeszcze sztywniejszy, lepiej wybiera małe i duże nierówności, jest mocniejszy i wytrzymalszy.
Sprytniejszy niż Ty.
Brain bierze na siebie obsługę amortyzacji, pozwalając Ci w pełni skoncentrować się na walce o podium. Brain zmienia tryb aktywny na sztywny i z powrotem szybciej, niż byłby to w stanie zrobić człowiek. A człowiek? Człowiek ma o jedną dźwignię do obsługi mniej i ciągłą pewność, że zawieszenie jest ustawione optymalnie dla danego terenu. Ponieważ wszystko odbywa się automatycznie, może w pełni skoncentrować się na wysiłku i pokonywanej trasie.
Jak myśli Brain.
Technologia Brain działa w oparciu o zawór inercyjny, który blokuje przepływ oleju w amortyzatorze w pozycji zamkniętej, umożliwiając efektywne pedałowanie po równej nawierzchni. Zawór inercyjny otwiera się natychmiast po najechaniu na przeszkodę aktywując zawieszenie, które bezbłędnie wybiera wszelkie nierówności. Aktywny układ zawieszenia pomaga zachować moment pędu, zwiększyć kontrolę i zmniejszyć zmęczenie, a w efekcie szybciej dojechać do celu.
Brain na tyłach.
Brain został umieszczony za tylną osią, co sprawia, że zawór inercyjny jest bardziej czuły na nierówności terenu. Oznacza to szybsze i bardziej precyzyjne przechodzenie z trybu sztywnego w aktywny i z powrotem.
Limity prędkości.
Nowy Brain płynniej od poprzednich wersji przechodzi od pozycji twardej do aktywnej w całym zakresie regulacji. W najtwardszym, zawodniczym ustawieniu, sztywniejszym niż kiedykolwiek wcześniej, może sprawiać wrażenie lekkiego przeskoku przy przejściu w tryb aktywny. Jeżeli uznasz, że tryb bestii nie jest dla Ciebie, wystarczy jedno kliknięcie wstecz i znowu wszystko pójdzie jak po maśle.
Twardszy, z lepszym przepływem cieczy.
Układ zaworów nowego amortyzatora Brain daje jeszcze większy zakres regulacji. W pozycji maksymalnie zamkniętej platforma jest jeszcze twardsza, a z drugiej strony o wiele miększa w pozycji otwartej. Zmieniliśmy również położenie zbiornika Brain i usprawniliśmy przepływ oleju, by poprawić wybieranie małych i dużych nierówności.
Samotność mechanika.
To zdecydowanie najmocniejszy z naszych amortyzatorów! Podwójne tuleje, trzpień z hartowanej stali i wzmocnione uszczelki są gwarancją długiej żywotności i niezawodności. Zalecany interwały serwisowe zostały wydłużone do 125 godzin dla sprężyny (2,5 razy więcej) i do 250 godzin dla tłumika. Zamiast tęsknić za przygodą na szlaku, zatęsknisz za swoim mechanikiem.